16 Ekim 2010 Cumartesi

Maximum Derinlik                  : 17,1 Metre
Su sıcaklığı                             : 21 Cº
Dalış Süresi                            : 42 dk

İlk dalışımızı bitirmemizin ardından, “sakin bir liman aramak” derler ya bizde aynen öyle 2. Dalışımızı yapacak sakin bir koy aradık. Bulunduğumuz noktaya yakın olması ve sakin olması nedeniyle de Makri adasının güneydoğu kısmına dalmaya karar verdik. Bu bölgenin diğer bir adı da nonem.  Dalış okullarının genelde yeni arkadaşları daldırdığı bir nokta. Dalacağımız noktaya gelince, rüzgarın durumuna göre demir attık. Biraz beklemeye karar verdik. Sonuçta teknede üç kişiydik ve üçümüzde dalacaktık. Teknenin kıyıya doğru sürüklenme tehlikesini göz önünde bulundurmalıydık. Tekne yerine oturduktan sonra zaten hazır olan takımlarımızı suya atarak ikinci dalışımıza başladık.

Dalışın ilk anlarında bizi güzel bir iskorpit karşıladı. 1-2 poz verdikten sonra sinirli balığımızı orada bırakıp dalışa devam ediyoruz.  Dalışlarımız esnasın da  bol miktarda gördüğümüz deniz tavşanlarına iki dalışta da rastlayamadık. Gözlerimiz aradı desek yalan olmaz. Deniz yıldızları, deniz çıyanları ve birkaç amphora görüyoruz.

İlker arkadaşım her zamanki gibi kadrajıma giriyordu. Amphora’nın fotoğrafını çekecekken kafasını uzatıyor. eee o bunu hep yapıyor :) adam poz vermeyi seviyor.

Zamanın nasıl geçtiğini anlamadan, birde bakıyoruz havamız 70 bar. dönüş vakti geldi diyor ve tekneye doğru dönüşe geçiyoruz. Tekneye çıkarken hepimizin aklında aynı şey var . Melemen.

Hemen malzemelerimizi hızlı bir şekilde toparlayıp, yemek yemek ve keyif çatmak için kendimize alan yaratıyoruz.
Ben hemen domatesleri, biberleri ve soğanları küçük küçük doğramaya başlıyorum. İlker’de tavanın başına geçerek, kestiğim malzemeleri tavada pişirmeye başlıyor. Üzerinede yumurtaları da kırdıktan sonra kayıntı başlıyor. 2 ekmeği mideye indirdikten sonra sıra geliyor çay keyfine. Artık dönüş vakti geldi. Demir alıp dalyan limanına doğru yol alıyoruz. Sonraki dalışlarda görüşmek üzere..