16 Ekim 2010 Cumartesi

Maximum Derinlik              : 15,7 metre
su sıcaklığı                          : 21 Cº
Dalış Süresi                        : 30 dk

Evet uzun bir bekleyiş ve sabrın sonunda kendi ekibizimi kurmayı başardık. bu ekibi kurmaktaki amacımız, aynı yerlere dalış yapmaktansa farklı bölgelere dalmak ve bu değişik yerleri paylaşmaktı. çeşme bölgesinde nerede dalacağımızı planlarken havanın bozuk olması bizi biraz tedirgin ediyordu. limana geldiğimizde dalış okullarının teknelerinin kapalı olduğunu görünce, dalış için uygun bir gün olmadığını düşündük. ancak bir kere niyet etmiştik. vazgeçmek biraz zordu bizim için. kendi malzemelerimizle dalmanın heyecanı da galip geliyordu. en azından İlker ve benim için :) sonuçta Serkan abi yıllarıdır kendi malzemesini kullanıyordu ve hep bizim başımızın etini yiyiyordu " olum kendi malzemenizi alın " diyerek. onun bu söylemlerinin sebebini şimdi daha iyi anlıyoruz...

Her ne kadar farklı yerler desekte başlangıcı bir klasikte yaptık. yatak odasında. hemen hemen her dalgıcın çeşmeye geldiğinde en az bir kere dalış yaptığı bir noktadır yatak odası. konum olarak ve su altı yapısı olarak değişik bir havası vardır. gidenler mutlaka mağarasına girip, üstü açık minik havuzunda soluklanmıştır.

Teknemizi uygun şekilde demirledikten sonra yavaş yavaş hazırlanmaya başladık. Sakız adasının tepesindeki karabulutların çoğalması ve gök gürültüsünün artması, birazdan yağmurun bizi de ıslatacağının habercisiydi. Biz zaten ıslanmaya gelmiştik :) işin ilginç tarafı bir yandan bulutlar yağmura hazırlanırken , bir yandan da güneş ara ara yüzünü gösteriyordu. şamandıramızı suya saldık, malzemelerimizi hazırladık ve birbirimizi kontrol ettikten sonra dalışa hazırdık.

Uzun süre dalmadığımız için başlangıcı sığ bir bölgeden yapmaya karar vermiştik. Biz tam suya girdiğimizde beklediğimiz yağmurda yağmaya başlamıştı. İşte başlıyoruz, havamızı boşalttık ve çapa demirinden inmeye başladık.

İlk durağımız mağara. Mağaranın 2 girişi var. Bu girişlerden birinde bizi bir hatunun heykeli bekliyordu. Ona selam verdikten sonra, tabiki sağa sola çarpmamaya dikkat ederek,  mağaranın iç kısmına geçip, gök kubbeyle buluştuğumuz küçük havuzda soluklandık.

Biraz sohbet edip, yağan yağmurun tadını çıkardıktan sonra tekrar aşağı inerek mağaranın diğer ağzından dışarı çıktık.

Mağaradan çıkar çıkmaz sağ tarafta bulunan köprü şeklindeki noktaya yükseldik. Burası karagöz balıklarının sürekli takıldığı bir mekan. buradan ayrıldıklarını hiç görmedim.

Daha önceden de daldığımız için, bu dalışın yeterli olduğunu düşünerek tekneye geri dönmeye karar verdik. dönüşte bir iki poz daha yakalıyıp yükselmeye başladık.

Böylece ekibimizin ilk dalışını tamamlamış olduk. Yüzeye çıktığımızda sakız adasının tepesinde çakan şimşeklerin bizim tepemizde de çaktığını görünce, hemen sudan çıkarak kendimize daha güvenli bir yer bulmaya karar verdik. Anlaşılan bu bozuk hava ve nereden eseceği belli olmaya rüzgar bugün bizi baya zorlayacaktı. Hemen makri adasına doğru yola koyulduk. İkinci dalışımızı makrinin sakin koylarından birinde yapmaya karar verdik.